Snart hundlös.

Hundvakten är snart till ända och mor kommer hem från Kanarieöarna. Alex är alltid mysig att ha här men jag brukar välja bort träningen då, så att han slipper vara ensam för länge.
Idag blir det ett triathlon-inspirerat pass.

Först allmänstyrka i gymmet.
Simma 15-25min. Helst varannan längd frisim.
Cykel 10km
Löpning(jogg) 5km

Så nästan en tri-sprintdistans.

Matdagboken går ganska bra. En bonus med det hela var ju att få se hur mycket (läs:lite) energi jag får i mig.
Fredagen är ju lite speciell. I den kalorimassan ingår 10 öl, 3 glas rödvin och 2 snaps (2100kcal motsvarade den mängden alkohol:). Sen var det tack och godnatt.
Men annars, med undantag för igår, så når jag knappt upp i 2500 som jag ska ha i mig för att behålla nuvarande vikt(66kg). Sen dagar med träning, och för att inte ens tala om dagar med långpass, så behövs det en väldigt massa mer mat.

Proteindrinkar måste bli tvång på dagar med träning.
Sen har jag ju tappat en del muskler på senaste så när jag får lite fason på styrkan igen så kommer jag nog äta mer på automatik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0