Korta intervaller!

8x200m ikväll i Rocklunda spåret. Det var för övrigt första gången jag körde intervaller i terräng.
Jag visste inte riktigt hur mycket vila jag skulle ha mellan varje intervall men jag körde på 30sek för att inte riskera att den skulle kännas för lång. Den första kändes som 1 min och den sista på 1 sek så det var nog spot on!

___

Efter uppjoggen så körde jag lite löpteknikövningar och stegringslopp och jag hade ett sjukt bra sista stegringslopp innan intervallerna. Kollade tempot nu och det var runt 2:40. Det skulle väl kunna vara 100m på runt 15 sekunder, så här i VM-tider.

___

Imorgon bitti blir det gymmet och sen på eftermiddagen 10km.

___

Augusti blev bra! 29 pass trots kräftfiske med monsterfylla och dumheter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0