PB-dag idag!

Om det inte bara varit ett vanligt träningspass.

5k+3k tröskel med 3min vila mellan. Struntade lite i uppjoggen och körde första kilometern lite långsammare för att sen stegra farten.
4:47.7
4:31.3
4:20.2
4:13.4
4:13.2
22:07.9!
Min tredje snabbaste femma någonsin tror jag, utan att leta alltför noga bland passen. Den är gjord med 1k uppjogg(!), på morgonen(!) och i en sjukt intensiv träningsvecka(!). Och pulsen sen då! 162 medel och 176 som högst, finns mycket kvar att ta av.

3 minuters ståvila efter första 5 och fick ner pulsen till 110 och sen var planen runt 4:15 med en liten fartöking på sista.
4:12.2
4:11.5
4:07.8
12:33.8
Så sjukt det är, igår morse så var det knappt att jag kunde förmå benen att springa snabbare än 5:20 tempo. Jag var grymt tveksam till att ens genomföra det här passet. Så jävla kul!

Stryker glatt gymmet idag! Det var ändå benträning, magen får jag ta på måndag. Förhoppningsvis så avslutar jag den här veckan med 15k på söndag, lugnt. Då landar jag på 65km totalt för veckan.

Höger knä började göra lite ont på nedjoggen. Måste skärpa mig med stretchingen och särskilt höger baksida.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0