Långa intervaller.

Skapade mitt egna intervallpass med hjälp av Garmin Training Center för första gången idag. Det funkade överraskande bra.

Körde 3km uppjogg bort till kyrkogården.
4 stegringslopp.
Sen långa intervallerna på 4x5min i 3:55-4:15tempo.
3km nedjogg.

Kändes bra i kroppen efter vilan som varit sen i torsdags. Resten av veckan består av 2 gympass, 10k på torsdag, backlöpning på fredag eller lördag samt ett långpass på kuperad bana över 18k.

Får hoppas det funkar!

Var och kollade ryggen idag hos naprapaten och han knäcke mig och jag fick lite massage. Han trodde att min axelväska som jag bär fram och tillbaka varje dag, oftast full med träningskläder och matlådor, till jobbet kunde vara problemet. Låter sjukt men han sa att det var ganska vanligt. Ska testa med ryggsäck ett tag så får vi se. Han sa också att min kropp behöver mer massage om jag ska träna så många pass som jag gör. Fick ett nummer till en idrottsmassör och jag har bokat tid hos honom för en löparmassage efter Lidingöloppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0