..

Snart dags för andra passet för dagen, 10km i LUGNT tempo. Det gäller att hålla det bara.
Idag på morgonen blev det 5km i 4:50 fart. Annars har veckan varit som vanligt med bröst, axlar, triceps och vader igår.

I söndags däremot rev jag av 17.5km varav 12km av dom på skogsstigar. Det var så sjukt roligt! Fartkänslan blir helt otrolig och man får jobba med flåset och benen på ett helt annat sätt. Jag sprang bort till Rocklunda och hoppade direkt på MTB-spåret och försökte hålla det hela vägen bort till Rönnby, men ibland tappade jag bort mig då det går stigar åt alla håll på vissa ställen.
Fick en ganska dålig femma när jag skulle vända på norra Rönnby. Fastnade vid en åker och fick springa i den plöjda jorden och hoppa över ett gäng bevattningsdiken. Försökte hålla mig på kanten iaf.
Sen på vägen tillbaka kom jag på MTB-stigarna igen och då fick jag upp farten lite. Mot slutet så var jag nära att stuka foten två gånger så då förstod jag att jag var trött. Hoppade av spåret i slutet av Rönnbyfemman och drog på lite inpå Rocklunda. Fyllde på vattenflaskan och avslutade med en liten bit på stigarna igen.

5:40 i snittempo.
160 i medelpuls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0