17km idag/2 pass!

Första passet imorse på 7km gick helt ok. Tröttsam start ungefär 15min efter att klockan ringt. Men efter ett par km så tryckte jag på lite grann och snittempot blev kanske kring 5:10.

Tröttheten slog till sen på jobbet. Ont i ryggen och ganska mycket att göra. Bestämde mig för att ta ut en semesterdag imorgon för att låta ryggen vila lite. Var helt rökt ett tag sen och funderade någon gång på att skjuta löpningen till imorgon i.o.m. att jag ändå är ledig då. Men när vi kom in igen så tog jag en proteindrink och en tårtbit och piggnade till lite. Men det kändes inte som att jag skulle ha någon som helst fart i mig.

Kom ut strax efter åtta och drog iväg i ett hyfsat lugnt tempo. Runt 5:20. Kände ganska snart för att jag åtminstone ville ligga på samma tempo som på morgonens pass. Kom in på Rocklunda och testade några utförslöp med rejält rull nerför. Sen höll jag i tempot en stund och kände att jag knappt var trött så jag drog på lite mer och jag höll i det under hela femman på Rocklunda. Tog den på 22:25(!). Löpning är bra konstigt. Andra träningspasset för dagen, fysiskt trött innan, tårta och protein och så drämmer man till med en av mina bästa femmor någonsin i terräng! Och det fanns rejält med utrymme för att dra på ännu mer! Perfekta förutsättningar idag på asfalt så hade nog 20 gränsen legat pyrt till.

10km totalt.
50:09 (med upp- och nedjogg(!) i visserligen liiite högre tempo än vanligt men ändå lugnt)
4:59 i snitt
165 i medelpuls.

Det blev inge bra med orginalsulorna i Triumphen. Dom blev lite för stora då, jag provade ut dom med mina inlägg i. Så i NY blir det att köpa ett par nya distansdojor att spara till våren. Antingen nya Triumph 8or eller kanske Adidas Adios. Jag kommer nog köpa mig ett par Five Fingers och ett till par Pumas som racingdojor också. Sen blir det nog minst två till par vanliga skor och kanske ett par kängor. Kommer bli trångt!

Imorgon kommer benträningen på gymmet bli ganska försiktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0